Rosanne Weijers

Rosanne Weijers

Ambulant onderwijskundig begeleider

Bij leerlingen met epilepsie wordt vaak gefocust op wat er niet goed lukt op school. Bij het LWOE kijken mijn collega’s en ik naar wat er goed gaat en naar wat (nog) beter kan. Het voelt goed als we op deze manier met elkaar tot werkbare oplossingen komen.

Lees onze artikelen

Jonita Vreijsen
Achtergrondartikel

Opletten in de klas en het verwerken van prikkels

Door: Jonita Vreijsen, Marieke Wijnans

Veel leerlingen met epilepsie hebben aandachtproblemen die in de weg staan bij het leren en opletten in de klas.

Video college

De impact van epilepsie op plannen en organiseren

In dit college leer je hoe het komt dat sommige leerlingen met epilepsie problemen met plannen en organiseren ervaren.

Video interview

Samenwerking tussen de kinderneuroloog en de ambulant onderwijskundig begeleider van het LWOE

Onderwijskundig begeleider Elma van Doorn en kinderneuroloog Herman Schippers leggen uit welke informatie wordt uitgewisseld over het functioneren van een leerling met epilepsie. De samenwerking tu

Jasper Beekhuis
Blog

Zelfstandigheid en weerbaarheid bij leerlingen met epilepsie

Door: Jasper Beekhuis

Het is belangrijk dat kinderen met epilepsie leren zeggen wat er aan de hand is en wat ze nodig hebben.

Blog

Narcolepsie in het voortgezet onderwijs

Door: Lida Groot

Als onderwijskundig begeleider krijg ik niet alleen te maken met kinderen met epilepsie, maar begeleid ik ook kinderen met narcolepsie.

Blog

Onzekerheid en een onveilig gevoel door epilepsieaanvallen

Door: Nantsje Leijendekker

“Ik weet precies wanneer Mony een aanval heeft, want dan komt ze altijd even tegen me aanleunen”, zegt de leerkracht van groep 2 over een leerling met epilepsie.