Antonie Rozema

Antonie Rozema

Ambulant onderwijskundig begeleider

Als leraar krijg je soms te maken met een leerling met epilepsie in de klas. Uitleg over de (specifieke) epilepsie, aangevuld met concrete handelingsadviezen kan dan een verschil maken, ten gunste van de ontwikkeling van de leerling. Als onderwijskundig begeleider denk ik graag mee over wat er op dat moment nodig is, passend bij de leerling en de school. Mijn uitgangspunt: “Gewoon waar kan, aanpassingen waar nodig.

Lees onze artikelen

Bob Averink
Blog

Het effect van klassenvoorlichting over epilepsie in het VO

Door: Bob Averink

De overgang van het basisonderwijs naar het voorgezet onderwijs is een grote stap. Zeker voor leerlingen met epilepsie.

Spiedie overhandigen aan ETZ
Nieuws

Kinderboek om in gesprek te gaan over epilepsie

Kinderboek om in gesprek te gaan over epilepsie

Video interview

Ambulant onderwijskundig begeleider LWOE versterkt driehoek leerling, leerkracht en ouders

Suzanne van Haren (onderwijskundig begeleider bij het LWOE), een groepsleerkracht en een ouder vertellen over de manier waarop zij samenwerken.

Marieke Wijnans
Achtergrondartikel

Het werk van psychologen bij het LWOE

Door: Marieke Wijnans

Het LWOE bestaat uit een groot aantal onderwijskundig begeleiders en een team van gedragswetenschappers ofwel psychologen.

Blog

Verbetering in de klas dankzij nieuwe verbindingen in het brein

Door: Nantsje Leijendekker

Anna is een jonge leerling met littekenweefsel in het frontale deel van haar brein. Dit veroorzaakt impulsief gedrag.