Blog

Hoe belangrijk is samenwerken?
Claudette van Gaal, onderwijskundig begeleider

Als onderwijskundig begeleider heb ik vanaf juli 2015 tot maart 2016 Demy begeleid.
“Ik ben Demy, 15 jaar en zit in 3 Havo. Er is in maart 2015 de diagnose epilepsie vastgesteld. Ik had niet veel energie meer, aanvallen waren niet onder controle en mijn leerprestaties gingen hard achteruit. De epilepsie en medicatie waren van grote invloed op mijn functioneren als persoon. In juli kreeg ik voor het eerst contact met Claudette en ben ik samen met haar gaan kijken wat we konden doen om mijn leven weer enigszins op de rit te krijgen."

Wie helpt me?
Blog Jasper Beekhuis

“Volgend schooljaar ga ik van de basisschool naar het voortgezet onderwijs. Ik heb er nog niet zoveel zin in. Ik heb een soort epilepsie die er  altijd is en die soms zichtbaar is, maar vaak ook niet. 

De dokter zegt, dat ik ESES epilepsie heb en dat deze vooral ’s avonds en ’s nachts extra actief is”.

Omgaan met emoties, elke dag is anders
Blog Lina Rood

Als onderwijskundig begeleider heb ik te maken met allerlei verschillende mensen, die allemaal hun eigen emoties hebben: een mooie uitdaging om hier professioneel mee om te gaan…

Samen tot een oplossing komen!
Blog Louise Eijkenboom

De verpleegkundig specialist van het ziekenhuis en de ouders van Vera, vragen mij om vanuit onderwijskundig perspectief mee te kijken  naar de situatie van Vera op school. Vera is een dromerige, sociale en hardwerkende leerling met Rolandische epilepsie in het reguliere basisonderwijs. Er zijn problemen op gebied van slaap en waak. Op school heeft ze moeite met rekenen, informatieverwerking en taakwerkhouding.